Єдність у розмаїтті
Йосиф ЗІСЕЛЬС
Громадянське суспільство відстояло український погляд на меморіалізіцію Бабиного Яру. Тепер повторюється та сама історія. Хтось з боку пропонує Україні, причому пропонує абсолютно невиразно, створити Меморіал і музей Голокосту вселенського значення. І тут виникає ціла низка питань.
Проект, у тому вигляді, в якому є доступною інформація про нього, викликав низку суттєвих застережень відомих українських істориків – фахівців з історії євреїв України, Голокосту, Другої світової війни, історичної пам’яті та міжнаціональних відносин.
На історичному факультеті Київського національного університету імені Тараса Шевченка відбулося публічне обговорення документа з розлогою назвою «Загальний огляд базового історичного наративу Меморіального центру Голокосту «Бабин Яр».
Олександр Майборода, член-кореспондент НАН України
Книга, якій присвячено рецензію, підготовлена групою авторів, об’єднаних спільною аналітичною діяльністю у Європейському центрі з питань меншин*, зокрема у здійсненні дослідницького проекту «Соціальні трансформації у Прикордонні – Білорусь, Україна, Молдова».
Олена СТЯЖКІНА, докторка історичних наук, професорка історії
Віслюк з обкладинки – фраґмент розпису Новоселицької синагоги, а таця з книжками – скрізь. Не тільки на обкладинці, а майже на кожній сторінці – книжки, книжки, книжки. Ними збудовано минуле, теперішнє та майбутнє, ними оздоблено рай, якщо, звісно, хтось на нього чекає.
Для навчальних закладів вкрай важливо мати постійне оновлення бібліотечних фондів, особливо важливо це для переміщених вищих навчальних закладів, які залишили майже всю матеріально-технічну базу на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей.